Bedrijfsbezoek Trendata
Op dinsdag 25 augustus 2020 stond het bedrijfsbezoek aan Trendata op het High Tech Systems Park in Hengelo op het programma. De zomervakantie en het zomerprogramma waren ten einde en wellicht daarom was er een enorme opkomst. Het bedrijf Trendata, real life market insights, in Hengelo houdt zich bezig met (heel kort door de bocht gezegd) online en actueel marktonderzoek2.0. Traditionele marktonderzoeken en -methodes kunnen echt de prullenbak in. Dat zij uniek zijn, veel kunnen en van toegevoegde waarde zijn komt ook naar voren in het feit dat ze onder andere bedrijven als Ikea, Shimano, Bol.com, Conrad, DSM, en Nedap tot hun klantenkring mogen rekenen. Met hun online technieken en artificial intelligence brengen zij voor het betreffende bedrijf of organisatie de actuele markt in kaart. Je ziet dan precies waar de vraag zit en ook de trends die zijn ingezet. Zij vinden ook blind spots in het assortiment van bedrijven en adviseren daarin. Business Intelligence is meestal gebaseerd op interne data. Trendata is daarop een geweldige aanvulling aangezien zij werken met externe data.
Na deze coole presentatie op de innovatiecampus op het voormalige Thales-terrein in Hengelo (daar is Trendata gevestigd) was de innerlijke mens aan de beurt. Bij de Twentse Bierbrouwerij konden we aanschuiven voor de betere bbq-gerechten.
Dank gaat uit naar de organisatie die binnen de club in handen was van Allard van der Veen. Een zeer inspirerende presentatie en bedrijfsbezoek en afsluiten in een goed restaurant. Wat wil een mens nog meer.